• 25.112024November

    PRINTER VIRKER IGEN/PRINTER IS WORKING AGAIN

  • 25.112024November

    FÆLLESPRINTER VIRKER IKKE - TEKNIKER ER TILKALDT!

    Kære alle
     
    Vi gør venligst opmærksom på, at fællesprinteren desværre ikke virker i øjeblikket.
    Tekniker er tilkaldt, og problemet bliver udbedret hurtigst muligt.
     
    Have a great day :) 
    --
     
    Dear all 
     
    We kindly inform you that the common printer does not work at the moment.
    A technician has been called and the problem will be solved as quickly as possible.
     
    Have a great day :)
     
     
  • 14.112024November

    Brug for hjælp til internetforbindelsen?

    Skriv dig på listen på glasburet, hvis du har brug for hjælp. OBS listen er kun til de brugere, som IKKE får 'stop' tegn ved brug af internettet. Brugere som får 'stop' tegnet skal kontakte Gustav pr. mail it-kollegierne@fa09.dk. 

    Gustav er på kollegiet d. 15/11 og 18/11.  

  • 11.112024November

    Status fra it-support

    Hej beboer, det er Gustav her.

    Jeg ved godt, at mange stadig oplever problemer med nettet, og jeg arbejder så hurtigt, som jeg kan på at få låst op for dem, der stadig har problemer med internetforbindelsen. Og jeg gør mit bedste for, at I alle får stabil forbindelse igen.

    Hvis du får ’stop’ tegnet, kan du ikke selv løse problemet og derfor skal du kontakte mig på mail it-kollegierne@fa09.dk.

    Jeg hjælper også gerne med remote support, og for at det kan lykkes, er der tre ting, du skal sende til mig:

    1. Et billede af STOP-fejlen (husk at inkludere MAC-adressen).
    2. Et billede af ethernetstikket, der går ud af væggen.
    3. Et billede af bagsiden af jeres router (hvor kablet går ind).

    Skriv desuden hvilken blok og hvilket værelse du bor i, f.eks. A102. Det er vigtigt, at du ikke slukker routeren eller piller ved opsætningen, før jeg har fået de billeder, da det kan gøre det sværere at finde ud af, hvad der er galt.

    Når du skriver til mig om remote support, skal du notere "REMOTE" i emnelinjen. Så kan jeg hurtigt finde din mail og hjælpe dig med det samme.

    For at gøre processen nemmere og mere gnidningsfrit, skal du give mig besked, når forbindelsen er blevet genoprettet. Det gør det nemmere for mig at holde styr på, hvem der har fået hjælp.

    Jeg er i gang med at skaffe testgrej, så jeg også kan hjælpe, hvis ikke du får ’stop’ tegnet.

    Jeg forstår, det er frustrerende, og jeg arbejder på at få løst problemerne hurtigst muligt i samarbejde med kollegiets eksterne it-support.

    Tusind tak for din tålmodighed og forståelse.

    Jeg er her for at hjælpe, og vi skal nok få styr på det hele!

    Med venlig hilsen
    Gustav, intern it-support

  • 07.112024November

    Statusopdatering; internetproblemer på kollegiet

    Vi arbejder intensivt på at løse de aktuelle internetproblemer.

    Som en del af fejlsøgningen vil flere af jer muligvis opleve periodisk tab af forbindelsen, da vi lukker visse netværk for at identificere, hvor problemerne opstår.

    Vi har opdaget, at mange af udfordringerne stammer fra Google Home-routere, som udsender en stor mængde DHCP-pakker, hvilket kan forstyrre netværket for andre brugere.

    For brugere med Google Home-routere betyder det, at deres netværk kan blive midlertidigt låst for at afhjælpe problemerne.

    For brugere med Google Home-routere anbefaler vi, at I undersøger, hvordan man deaktiverer denne funktion for at få netværket låst op igen.

    Vi fraråder generelt brugen af Google Home-routere på kollegiets netværk. Kollegiet anbefaler TP-Link-routere, da vores erfaring viser, at disse har færre problemer og giver en mere stabil forbindelse.

    Vi gør alt, hvad vi kan, for at løse problemerne hurtigt.

    Hvis I har spørgsmål eller fortsat oplever problemer, er I meget velkomne til at skrive til it-support på it-kollegierne@fa09.dk.

    Tak for jeres tålmodighed. 

  • 01.112024November

    .